1950. március 8-án gurult – Ben Pon ötlete alapján elkészítve – az első sorozatgyártású Volkswagen T1 ki az összeszerelő csarnokból. A gépkocsi tervezett felhasználási körét már a neve is jelezte: VW Transporter. Ez alatt a név alatt lett ezután ez a sokrétűen használható jármű egy igazi sikersztori. A (későbbiekben gyakran csak ‘Bulli’-nak becézett) Volkswagen T1 gyakorlatilag egy teljesen új járműkategóriát teremtett, mely szegmensnek az utódai a mai napig vezető képviselői. 1967-ig számtalan kivitelben készült, összesen 1,82 millió példányban – eleinte Wolfsburgban, 1956 márciusa óta Hannoverben. A VW busznak is nevezett T1 koncepciója – a sokféle felépítmény és variáns mellett – a siker egyik fő oka: a motor hátul való elhelyezése (és emiatt a külön orr-rész elhagyása + jó kapaszkodóképesség nedves, havas, jeges talajon is) valamint az optimális helykihasználás ugyanúgy egyedülálló volt, mint a léghűtéses, négyhengeres boxermotor. A Volkswagen Transporter T1 különlegessége volt még az osztott szélvédő (split window).
Amikor 1950. februárjában az első transzporter legördült a Wolfsburgi gyár szerelőszalagjáról, új korszak köszöntött be a szállítójárművek történetében. Már 1950. márciusában – egy hónappal a tulajdonképpeni indulás után – bemutatkozott az úgynevezett kombi verzió, amely ügyesen kombinálta az áruszállítót a személyszállítással, mivel az üléspadok szempillantás alatt ki- és beépíthetők voltak.
Kisvártatva debütált minden család, illetve a mai gyűjtők álma az eltolható vászontetős Samba változat, aminek a prototípusa az 1951. nyarán került piacra. Ennek a tetszetős kisbusznak különlegességei voltak már az említett vászontető, a kétszínű fényezés, a gazdag krómdíszítés s a fényűző belső felszereltség. A kilenc személyes kisbuszban senki sem panaszkodhat a korlátozott kilátásra, mivel ablakból pontosan 23 darab van a karosszérián körbe.
A korszaknak megfelelően ezek a buszok nem dúskáltak a lóerőkben, a gyártás kezdetekor 25 Le, majd 4 évvel később 1954-ben már 30 Le, illetve 1960-ban már vadonatúj 34Le-s motorral kínálták.
Gyártás befejezése előtt 1964-től már 1,5 l-es, 42 Le-s motor duruzsolt a csomagtér alatt.
Számos változata ismert, s kedvelt a VW T1 busznak. Talán közülük a legismertebb s legkedveltebb a Samba mellett a Westfalia vállalat által gyártott Campingwagen, amit 1956-ban mutattak be a nagyközönségnek. Ilyen buszokkal számos nyaraló és kalandvágyó utazta körbe a kontinenseket.
Mérföldkövek a VW T1 busz életében:
1950. március 8. – A sorozatgyártás elindul Wolfsburgban. Árak: Dobozos busz: 5.850 DM, Fensterbusz: 6.650 DM.
1951. április 19. – Frankfurti IAA -n (Internationale Autoausstellung-on) bemutatkozik az első Samba. (9.000 DM)
1952. március 7. – Létrejön a platós verzió.
1954. október 9. – Legördül a gyártószalagról a 100 000. busz.
1956. március 8. – A hannoveri gyár megnyitása. (Wolfsburgból ide települ át a busz gyártása.)
1958. – Megjelenik a Doppelkabine (DOKA) kivitelű busz.
1962. október 2. – Elkészül az 1milliomodik busz.
1965. – Az 1,2 l-es motort felváltja az erősebb 1,5 l-es motor.
1967. június – Az utolsó T1-es busz gyártása. Elindul a T2-es generáció…