A mi Samba-kivitelű VW T1 buszunkat 1961 októberében, Hannoverben gyártották, ahonnan Landshutba került.

Mi – már-már reménytelen állapotban – vásároltuk meg 1997-ben, és az “újjászületése” 3 évbe telt. A felújításnak számos nehézségei vannak. Már a lakatos és fényezés sem egyszerű ekkora felületeken, de a szépség a részletekben zajlik. Ma már nem kapni olyan csavarokat, amit még ezekben a VW T1 buszokban használtak. Mindenképpen gyári állapotra akartuk visszaállítani, így az ülések, a motor beszerzése után még számos aprósággal küzdöttünk: lámpa burák, eredeti kormány, kárpit anyag, rádió, akasztók, díszlécek, stb.

Aktívan használjuk, nyaranta gyakran utazunk is vele ide-oda. 2015 nyarán teljesült álmunk és belevághattunk egy nagyobb utazásba. 4300 km-t tettünk meg vele közel egy hónap alatt. Budapestről indultunk. Szlovénián át, érintve az Adriai-tengert, az olasz Ligur-tengerpartot néztük meg magunknak. Aztán a francia riviérán haladva érintettünk több híres nagyvárost, és végül Saint Tropez-ig mentünk el. Onnan északra fordultunk és Genf volt egy következő állomás. Majd Svájcon és Ausztrián át értünk újra haza, Budapestre. 

Az utazás nem olyan volt, mint a mai autókkal. Autópálya nem nagyon jöhet szóba, navit sem vittünk, csak papírtérképet. 🙂 Lassan gurultunk, élvezve a táj szépségét és a levegőt, ami a buszban folyamatosan áramlik. Az emberek az utcán megállnak, megcsodálják ezt a kis vicces “arcú” járgányt és valahogy mindenkit integetésre késztet. 🙂 Sokszor, egy-egy nagyobb városon csak átutaztunk, meg sem álltunk, de így is szuper fotókat készítettünk az elhúzott tetőablakban állva. Hogy milyen volt, amikor itt-ott megálltunk, vagy éppen a kempingekben, ahol laktunk, nem is mesélek, szerintem mindenki sejti, hogy sok barátra tettünk szert. 🙂 És!!! A Samba hihetetlenül jól működött, egyszer sem volt semmilyen műszaki probléma vele! Pedig egyik nap túl is hajszoltuk, majdnem 700 km-t tettünk meg vele.
 
Hihetetlen, hogy a világon mennyien rajonganak a VW T1 buszokért, amit mi nem is csodálunk. 🙂